Medlemmarna frontar Friskis & Svettis

Det är medlemmarna själva som står i fokus när Friskis & Svettis Stockholm drar i gång sin nya kampanj.

Kampanjen, som ska dra igång i mer traditionella kanaler som print, utomhus och i lokaltrafiken i januari, har redan nu startat genom att medlemmarna får ta bilder på sig själva, med hjälp av Instagram, och publicera under taggen #friskissthlm.

Dessa bilder ska sedan bli grunden för den stora kampanjen i januari.

- Det blir lite av en fotoutställning spridd över hela Stockholm. Vi vill skapa ett engagemang bland våra medlemmar och funktionärer. Vem kan visa upp träning bättre än dem?, säger Staffan Marmolin, marknadschef på Friskis & Svettis region Stockholm till dagensmedia.se. 

På två veckor har medlemmarna i Stockholm lagt upp över 950 bilder.

– Kampanjen kommer att vara lokalt förankrad. Exempelvis i Haninge kommer en medlem från den föreningen att synas.

Den stora kampanjen startar vecka 2 och pågår fram till vecka 5 och ska synas i region Stockholm, från Norrtälje till Södertälje.

Bakom kampanjen står reklambyrån Volt.

Sofia Hvenström

Publicerad 2012-12-19 08.21Uppdaterad 2015-12-06 14.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: