Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Medlemmarna frontar Friskis & Svettis

Det är medlemmarna själva som står i fokus när Friskis & Svettis Stockholm drar i gång sin nya kampanj.

Sofia Hvenström


Publicerad: 19 December 2012, 08:21
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:00

Ämnen i artikeln:

VoltFriskis Svettis

Kampanjen, som ska dra igång i mer traditionella kanaler som print, utomhus och i lokaltrafiken i januari, har redan nu startat genom att medlemmarna får ta bilder på sig själva, med hjälp av Instagram, och publicera under taggen #friskissthlm.

Dessa bilder ska sedan bli grunden för den stora kampanjen i januari.

- Det blir lite av en fotoutställning spridd över hela Stockholm. Vi vill skapa ett engagemang bland våra medlemmar och funktionärer. Vem kan visa upp träning bättre än dem?, säger Staffan Marmolin, marknadschef på Friskis & Svettis region Stockholm till dagensmedia.se. 

På två veckor har medlemmarna i Stockholm lagt upp över 950 bilder.

– Kampanjen kommer att vara lokalt förankrad. Exempelvis i Haninge kommer en medlem från den föreningen att synas.

Den stora kampanjen startar vecka 2 och pågår fram till vecka 5 och ska synas i region Stockholm, från Norrtälje till Södertälje.

Bakom kampanjen står reklambyrån Volt.

Ämnen i artikeln:

VoltFriskis Svettis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.