Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Medieprofiler gör reklam för L'Oréal

Publicerad: 18 Augusti 2011, 13:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Filmstjärnorna och supermodellerna får ge plats åt musikartister och mediastjärnor när L'Oréal rullar ut sitt nya kommunikationskoncept. Bakom rodret står den nye marknadschefen Erika Bennerholt.


Ämnen i artikeln:

MRM Starsky

L'Oréal Norden – som är en av de största medieköparna i Sverige – genomförde nyligen en betydande omorganisation där Erika Bennerholt blev ny nordisk marknadschef.

Snart rullar kosmetikajätten också ut med ett helt nytt kommunikationskoncept signerat MRM Starsky.

– Det här blir ett bättre sätt för oss att jobba mer effektivt med att komma närmare konsumenten i alla nordiska länder, säger Erika Bennerholt i ett pressmeddelande.

Tanken är också att det nya manéret – som i grunden är framtaget av McCann Paris och L’Oréal Paris – ska bredda målgruppen.

– Den stora förändringen är att en mer personlig och mer kvinnlig sida av modellerna får representera L’Oréal. Vi låter moderna kvinnor som förverkligat sig själva och lyckats med sin karriär berätta en historia, säger Malin Sardal, projektledare på MRM Starsky i ett pressmeddelande.

Förändringarna innebär att Hollywoods filmstjärnor och supermodeller får ge plats åt musikartister och mediestjärnor. Fokus ligger på den moderna kvinnan.

– Den nya kommunikationen rymmer både skönhet och personlighet, karriär och självförverkligande. Resultatet blir att filmer och annonser upplevs som modernare och budskapet känns ärligare, från en väninna till en annan, säger Erika Bennerholt.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

MRM Starsky

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.