Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mediekompaniet satsar på bling bling och vapen i ny kampanj

Publicerad: 27 November 2015, 08:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:19

Annonspaketet Mediekompaniet vill sälja sin nya produkt med rappande hiphoppare och vapen.


Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Nu har Mediekompaniet startat sin nya kampanj Premium som består av tre korta filmsnuttar. Syftet med kampanjen är att marknadsföra Mediekompaniets erbjudande om premiumprodukt.

– Alla letar efter högkvalitativa premiumkanaler som levererar bra effekter och det är just det vi gör och det budskapet vi vill få ut, säger Carina Hillerström, marknadschef på Mediekompaniet till Dagens Media och fortsätter:

– Premium är något som alltid kommer att finnas med oss. Det är en del av oss och vad vi gör. Sen vill vi visa att de som annonserar i traditionell media och mindre mediehus står starka även idag. Vi ville synas helt enkelt.

I de tre filmklippen syns tre karaktärer – en hiphoppare, en jägare och en societetsdam. Alla som syns i videorna är även medarbetare på Mediekompaniet. Det gör det extra roligt, menar Carina Hillerström.

– Vi tyckte att det var en kul grej att låta olika stereotyper som är så långt ifrån varandra få symbolisera vad premium är för dem. Premium är något som uppfattas väldigt olika beroende av vem det är som värderar det. Sen får vi se i januari – när erbjudandet går ut – hur den har fungerat. Men vi är nöjda.

Har ni tänkt på att karaktären kan uppfattas som stereotypa?

– Vi har utgått från våra egna medarbetare och de som ville vara med. Vi vill inte kalla det stereotyper utan snarare karaktärer. Allt valdes utifrån ett humoristiskt perspektiv och all respons vi har fått hittills har varit positiv, säger hon.

Bakom kampanjen står reklambyrån Vinter.

Här är de andra filmerna:

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.