Kampanjer
Mediamarkts julkampanj introducerar nya karaktärer
Publicerad: 28 november 2017, 08:36
Uppdaterad: 28 november 2017, 09:11
Figurerna "Eko-tyskan", "Opera-tysken" och "Modelltyskan" gör entré. Se filmen här.
Ämnen i artikeln:
MediamarktFör ett år sedan lanserade elektronikföretaget Mediamarkt det nya reklamkonceptet "Das koncept".
I det här årets julkampanj får karaktärerna som synts under det senaste året sällskap av tre nya karaktärer. De tre nya karaktärerna "Eko-tyskan", "Opera-tysken" och "Modelltyskan" rimmar i reklamfilmen om julens klappar.
– Vi har gjort en egen tolkning av den tyska varumärkesplattformen som fokuserar på att teknik ska vara roligt och lustfyllt. Med glimten i ögat fortsätter vi att driva med vårt tyska ursprung i julkampanjen, kommenterar Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör Mediamarkt.
Kampanjen knyts samman av tre huvudbudskap: "süpermycket jülklappar, "süperbilligt jülklappar" och "det blir roligare zå".
Tillsammans med byrån Brindfors har fyra filmer tagits fram i form av en julkampanj.
– Vår "tyska" värld är anpassad för dagens krav på snabbhet och variation av kanaler, det ska fungera både i en 6-sekunders bumper på YouTube, i sociala poster, likväl som det ska göra ett bra jobb i en traditionell flyer på hallmattan eller som golvdekor i varuhusen, säger Patrik Reuterskiöld, kreatör på Brindfors, i ett pressmeddelande.
Kampanjen började synas igår på tv, och kommer visas fyra veckor framöver. Den kommer även gå att se i kortare scener, i form av bumper-klipp, på Youtube.
Se en av Mediemarkts julkampanjfilmer här.