Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Mediamarkts julkampanj introducerar nya karaktärer

Publicerad: 28 November 2017, 08:36
Uppdaterad: 28 November 2017, 09:11

Figurerna "Eko-tyskan", "Opera-tysken" och "Modelltyskan" gör entré. Se filmen här.


Ämnen i artikeln:

Mediamarkt

För ett år sedan lanserade elektronikföretaget Mediamarkt det nya reklamkonceptet "Das koncept".

I det  här årets julkampanj får karaktärerna som synts under det senaste året sällskap av tre nya karaktärer. De tre nya karaktärerna "Eko-tyskan", "Opera-tysken" och "Modelltyskan" rimmar i reklamfilmen om julens klappar.

– Vi har gjort en egen tolkning av den tyska varumärkesplattformen som fokuserar på att teknik ska vara roligt och lustfyllt. Med glimten i ögat fortsätter vi att driva med vårt tyska ursprung i julkampanjen, kommenterar Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör Mediamarkt.

Kampanjen knyts samman av tre huvudbudskap: "süpermycket jülklappar, "süperbilligt jülklappar" och "det blir roligare zå".

Tillsammans med byrån Brindfors har fyra filmer tagits fram i form av en julkampanj.

– Vår "tyska" värld är anpassad för dagens krav på snabbhet och variation av kanaler, det ska fungera både i en 6-sekunders bumper på YouTube, i sociala poster, likväl som det ska göra ett bra jobb i en traditionell flyer på hallmattan eller som golvdekor i varuhusen, säger Patrik Reuterskiöld, kreatör på Brindfors, i ett pressmeddelande.

Kampanjen började synas igår på tv, och kommer visas fyra veckor framöver. Den kommer även gå att se i kortare scener, i form av bumper-klipp, på Youtube.

Se en av Mediemarkts julkampanjfilmer här.

 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Mediamarkt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev