Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

McDonalds hyllning till kärleken

Publicerad: 14 Februari 2011, 14:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Big Mac till alla som har ett förhållande – i alla fall på Facebook. Så firar McDonalds och DDB alla hjärtans dag.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

I dag firar par runt om i hela Sverige alla hjärtans dag, en högtid som brukar betyda mumma för lyxkrogarna.

Men nu vill även McDonalds ha en del av kärlekskakan. I en lokal kampanj i Stockholms västra förorter uppmanar hamburgerkedjan alla som är ihop med någon på Facebook, alltså har statusen ”in a relationship”, att komma till restaurangen för att få två Big Mac till priset av en.

– Man visar upp sin status med telefonen i kassan. Om man är ihop får man ta del av erbjudandet, säger Daniel Vaccino, copy på McDonalds reklambyrå DDB Stockholm.

Är det Bic Mac man vill bjuda sin käresta på i dag?

– Det är en bra fråga. Vi tycker att det är ett fullgott alternativ och folk verkar kära och glada i restaurangerna i dag.

Tror du att kampanjen kommer att generera arrangerade förhållanden på Facebook?

– Vi hoppas det. Förhoppningsvis får vi se ett antal förhållanden som håller över dagen.

Kampanjen går i lokala tiningar, på stortavlor utomhus samt i restaurangerna.

Arbetsgrupp på DDB

Copywriters: Mimmi Jostell, Martin Lindestaf, Daniel Vaccino

Art Directors: Gustav Holm, Lisa Karlsson

Produktionsledare: Johanna Törnblom

Original: Matilda Jacobson

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.