Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 10 juli 2018, 07:17
Uppdaterad: 10 juli 2018, 07:25
För McDonald’s har Nord DDB fångat upp den negativa stämningen kring Slussenkaoset i sociala medier – och förvandlat den till pepp.
Ingen Stockholmare kan ha missat att ombyggnationen av Slussen är i full gång, och hur stöket kring knytpunkten skapar frustration och irritation hos många. Mest utsatta är kanske pendelresenärerna från Värmdö och Nacka.
I sin senaste aktivering för McDonalds har Nord DDB fångat upp den negativa stämningen kring Slussenkaoset.
”Dags för gratis kollektivtrafik!”, ”Kanske läge att flytta?” och ”Bara bita i sura äpplet” lyder några av kommentarerna i Facebook-grupperna ”Aktuella händelser Nacka” och ”Värmdöbor” som nu förvandlats till pepp och erbjudanden tillsammans med budskapet ”Till alla tappra pendlare”.
Dessa har nu satts upp runt nya temporära Slussenterminalen.
– Jag är själv busspendlare från Nacka/Värmdö och uppfattade att det fanns en unik möjlighet att göra någonting positivt av kaoset som drabbar oss varje dag. Sociala medier har blivit en plats för människor att hälla ut all sin frustration på, så varför inte ta det negativa och vända det till något bra istället, säger Petter Mollberg Fagring, kreatör på Nord DDB, i ett pressmeddelande.
McDonald’s:
Franchisetagare: André Singh
Driftchef: Erik Hellman
Nord DDB:
Kreatör: Petter Mollberg Fagring
Produktionsledare: Tess Medina
Grafisk formgivare: Isabel Ambring