Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Kampanjer

McDonald’s Slussen hyllar Nacka- och Värmdöpendlare

För McDonald’s har Nord DDB fångat upp den negativa stämningen kring Slussenkaoset i sociala medier – och förvandlat den till pepp.


Publicerad 2018-07-10 07:17

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:

Ingen Stockholmare kan ha missat att ombyggnationen av Slussen är i full gång, och hur stöket kring knytpunkten skapar frustration och irritation hos många. Mest utsatta är kanske pendelresenärerna från Värmdö och Nacka.

I sin senaste aktivering för McDonalds har Nord DDB fångat upp den negativa stämningen kring Slussenkaoset.

”Dags för gratis kollektivtrafik!”, ”Kanske läge att flytta?” och ”Bara bita i sura äpplet” lyder några av kommentarerna i Facebook-grupperna ”Aktuella händelser Nacka” och ”Värmdöbor” som nu förvandlats till pepp och erbjudanden tillsammans med budskapet ”Till alla tappra pendlare”.

Dessa har nu satts upp runt nya temporära Slussenterminalen.

– Jag är själv busspendlare från Nacka/Värmdö och uppfattade att det fanns en unik möjlighet att göra någonting positivt av kaoset som drabbar oss varje dag. Sociala medier har blivit en plats för människor att hälla ut all sin frustration på, så varför inte ta det negativa och vända det till något bra istället, säger Petter Mollberg Fagring, kreatör på Nord DDB, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

McDonald’s: 

Franchisetagare: André Singh

Driftchef:  Erik Hellman

 

Nord DDB: 

Kreatör: Petter Mollberg Fagring

Produktionsledare: Tess Medina

Grafisk formgivare: Isabel Ambring

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.