Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

McCanns BDSM-annons blev för mycket för Domino's Pizza: "Den är korkad"

Publicerad: 30 Januari 2015, 10:24
Uppdaterad: 6 December 2016, 13:03

Ja, den här kinky annonsen från Domino's Pizza är faktiskt på riktigt.


" Du kommer att lida och njuta av varje sekund". Så lyder copyn till en lite märklig Domino's Pizza-annons som sprids på nätet.

I den bondage-inspirerade annonsen är en mänsklig tunga upphängd i kedjor. Tungan har också en så kallad "gag ball" i munnen.

Många har undrat om annonsen, som ska marknadsföra Domino's superstarka Sriracha-pizza är på riktigt. Och så är faktiskt fallet.

Det är McCann Erickson i Tel Aviv som ligger bakom annonsen som på ett lekfullt sätt ska visa att den starka pizzan är plågsamt njutningsfull på samma sätt som BDSM-sex är för vissa.

Men faktum är att annonsen, trots att det ryktats om det, aldrig publicerats i någon tidning.

Den pitchades dock till Domino's Pizzas franchisetagare i Israel, men refuserades. Trots det har den läckt på nätet där den piskat upp starka reaktioner.

Den amerikanska tidningen People har varit i kontakt med Tim McIntyre, talesperson för Domino's Pizza, som bekräftar det hela.

– Den är verklig men gick aldrig i tryck eftersom att den varken är rolig eller lämplig. Med ett ord, den är korkad, säger Tim McIntyre till People och fortsätter:

– Nu framstår det som att den gick i israelisk media. Det gjorde den inte.

Tim McIntyre säger också att han först trodde att annonsen var ett skämt.

– När jag såg den trodde jag att det var någon form av parodi i samband med premiären av "Fifty shades of grey". Jag skakar fortfarnade på huvudet.

Även på Twitter har Domino's Pizza tagit avstånd från annonsen.

" Den här annonsen skapades utan vår tillåtelse. Vi kommer att agera mot de ansvariga", skriver bolaget på Twitter.

Vare sig det vill det eller inte har annonsen dock blivit en rejäl snackis på nätet.

" Domino’s 50 Shades of Grey-Themed Ad Is 50 Shades of Nope Nope Nope", skriver exempelvis sajten Mediaite.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.