Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

McCann tar hem Integrerat

Publicerad: 25 April 2013, 11:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:47

Reklambyrån McCann Stockholm vinner det finaste priset i Integrerat.


Ämnen i artikeln:

MaxGuldägget 2013McCann Stockholm

Det är för hamburgerkedjan Max och kampanjen ”Moms Filibabba” som McCann belönas med den ädlaste valören. Kampanjen drog igång i samband med att restaurangmomsen sänktes.

Motiveringen lyder:

”Integrerad är den kampanj som sätter kanalsamverkan framför individuella enheter. Integrerad är den kampanj där hantverk avser såväl utformning som strategi och genomförande. Integrerad är den kampanj som förlöser en idé i alla dess relevanta former. Som fångar upp och tar rygg på möjligheter i omvärlden. Som binder ihop discipliner. Som förenar intressenter. Integrerat 2012 är Moms Filibabba, grattis Max Hamburgare och McCann Stockholm!”

Endast två silverägg delades ut i Integrerat.

Forsman & Bodenfors belönades återigen. Denna gång för Coops ”Miljarden”, medan Le Bureau vann silver för Skolverkets kampanj ”För det vidare”.

Arbetsgrupp McCann Stockholm

3D: qaazz

Art Director: Peter Eriksson, Cecilia Dufils, Markus Bjurman, Patrik Reuterskiöld

Kundansvarig: Emma Pernald

Original Artwork: Daniel Köpman

Postproduktion: Stopp

Producent: Ylva Axell

Produktionsledare: Jonna Liljedahl

Projektledare: Emma Pernald

Regissör: RBG6, Joel Nordström, RBG6, Lars Ohlin

Uppdragsgivare: Anders Forssten

Mediebyrå: Starcom

PR-byrå: McCann Relations

Produktionsbolag: Aspekt

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.