Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

McCann och UR i kunskapskampanj

Publicerad: 10 April 2014, 08:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

UR kampanjar med filmer som ska sprida kunskap i sociala medier.


Tillsammans med reklambyrån McCann Stockholm ska UR lansera fjorton stycken 15-sekundersfilmer med kunskap i fokus via sociala medier som Instagram och Facebook och Twitter.

Minifilmerna, som är McCanns första för UR, kommer att visa två vänner som delar olika typer av kunskap med varandra och riktar sig till personer i 18-29-årsåldern.

– Många unga associerar UR med en skolsituation. Vi vill visa att UR har relevanta och intressanta program oavsett var man befinner sig i livet. Med kampanjen vill vi också förmedla att UR har en generös syn på kunskap, säger Jo Barker, projektledare för kampanjen på UR, i ett pressmeddelande.

Kampanjen som går under hashtaggen #delakunskap hoppas väcka nyfikenhet för UR Plays utbud och få fler att se värdet av att dela kunskap med andra.

– Att upplysa varandra om nya fenomen och att dela med sig av ny kunskap är en stark drivkraft, inte minst i sociala medier. Därför kändes det rätt att samla kampanjen kring detta, säger Carl-Johan Schultz, projektledare på McCann, i pressmeddelandet.

 

SE FILMERNA HÄR:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/lf7VzcB5x2I?list=PLSHcVfKvOzQPg9xuf8zcwJWMmhQh87zO8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/6J_1zC0yID0?list=PLSHcVfKvOzQPg9xuf8zcwJWMmhQh87zO8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Andrea Svanberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.