Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Max intar Norge med Facebook-kampanj

Publicerad: 4 Maj 2011, 04:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Max hamburgerrestauranger öppnar sin första restaurang utanför Sverige och släpper en Facebook-kampanj för att locka norrmännen.


Ämnen i artikeln:

MaxFacebook

För att uppmärksamma nästa veckas premiäröppning i Oslo lanserar hamburgerkedjan en Facebook-kampanj som bygger på att användarna ställer sig i en digital kö – alla som köar bjuds på hamburgare.

Något som marknadschefen Anders Forssten hoppas ska bli en snackis.

– Syftet är att sprida nyheten om att Max öppnar i Oslo nästa vecka i sociala medier. Vi vill nå ut till konsumenterna den vägen och hoppas på en viral effekt, säger Anders Forssten till dagensmedia.se.

När kön består av 1000 personer avslutas teaserkampanjen.

Enligt Anders Forssten kommer hamburgerjätten framöver att lansera en större kampanj i print, radio och med utomhusmarknadsföring.

– Vi har väldiga höga förväntningar på den här restaurangen som har ett riktigt a-läge och alla förutsättningar för att lyckas, säger han och fortsätter:

– Det ska bli spännande att se hur lanseringen tas emot av norrmännen.

Facebook-kampanjen är framtagen i samarbete med byrån the Agents.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

MaxFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.