Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Match.com väljer DGA

Publicerad: 20 januari 2014, 06:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:51

Byrån etablerar nytt koncept för dejtingsajtens nordiska marknad.


Samarbetet inleds med reklamfilmer som nu börjar rulla i framförallt TV3, TV4 och Youtube, samt i danska och norska kanaler.

Det nya kommunikationskonceptet, som reklambyrån DGA tagit fram till Nordens största dejtingsajt, inleddes med filmserien "Vem vet vad en dejt kan leda till?". Och nu även uppföljningen "Det börjar med ett klick". I kampanjen ingår också banners på olika livsstilssajter och radioreklam.

– Vi vill att filmerna ska flirta med vår målgrupp och få fler som dejtar eller vill dejta att prova med Match.com. Man vet aldrig vad en dejt kan leda till. En lång vänskap, ett livslångt kärleksförhållande, en roligt story eller kanske något helt annat, säger Anna Bofeldt, marknadschef på Match.com, i ett pressmeddelande.

– Jag gillar den härliga känslan i reklamfilmerna. De lyfter fram det positiva och det oväntade med dejting på ett humoristiskt sätt.

Idé och manus står DGA för, medan Robert Jizmark på produktionsbolaget Camp David har regisserat filmerna.

USA-grundade Match.com etablerades på den nordiska marknaden sedan 2002.  I Sverige har sajten dagligen 20.000 aktiva medlemmar.

Filmerna finns samlade här.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev