Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mat på tur när TT testar

Publicerad: 14 November 2013, 11:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Nu rullar öltillverkaren Three Towns ut andra delen i sin kampanj TT testar – denna gång handlar det om mat.


Öltillverkaren Three Towns bildades genom sammanslagningen av tre bryggerier i Stockholm, Göteborg och Malmö. Företagets historia blev inspirationen till när Three Towns sjösatte sitt nya reklamkoncept TT Testar i somras.

Målet med konceptet är att göra ölet till det självklara valet för medvetna storstadsbor.

– Vi riktar oss till medvetna konsumenter som bryr sig om vad de äter, dricker och har på sig. En storstadspublik mellan 25 och 35, säger Karl Rosén, produktchef för den svenska portföljen på Galatea Spirits, som äger Three Towns.

I den första omgången handlade det om musik. Tre artister från Stockholm, Göteborg och Malmö sammanfördes och spelade in singeln ”Summer of Tick Bugs” som konsumenterna fick ta del av via sociala medier.

I del två som har temat mat är tillvägagångssättet det samma. Tre krogar från Sveriges tre största städer sammanstrålar för at komponera en matupplevelse gjord på ekologiska råvaror. Stockholm representeras av Atelier Food, Göteborg av Dubbel Dubbel och Malmö av Green Matmarknad.

Resultatet kommer att kunna avnjutas under begränsad tid i respektive stad.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.