Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mästerkocks-Ubbe ska få folk att äta fågel

Publicerad: 29 Augusti 2012, 11:31
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Branschorganisationen Svensk Fågel går nu ut i en kampanj med Ubbe Kvarnefält från "Sveriges Mästerkock" som organisationens ansikte utåt.


Kampanjen innehåller både reklamfilmer och butiksmarknadsföring och använder sig av Ubbe Kvarnefält för att personifiera organisationens verksamhet.

– Ubbe kändes helt enkelt rätt. Han har ett genuint matintresse och pratar mycket om vardagskvalitet, vilket stämmer bra med svensk kyckling och kalkon. Han är äkta och genuin och ärlig, säger Maria Donis, vd på Svensk Fågel, till dagensmedia.se.

Tanken bakom kampanjen är att öka konsumtionen av svensk kyckling och uppmärksamma Svensk Fågels märkning.

– Det är viktigt att man bygger upp kunskapen kring mat. Vi vill än mer tydliggöra hur man hittar svensk kyckling och vad märkningen står för, säger Maria Donis.

Bakom kampanjen står Hero Kommunikation tillsammans med produktionsbyråerna Dallas STHLM och Social Club.

Butiksmaterialet går ut i butik under veckan och tv-kampanjen rullas ut i TV4 i oktober.

Svensk Fågel är en branschorganisation där bland annat Kronfågel och Ingelsta Kalkon ingår.

Arbetsgrupp

Svensk Fågel – Maria Donis, uppdragsgivare

Hero Kommunikation – huvudbyrå, strategi, idé & koncept

Dallas STHLM – produktionsledning

Social Club – filmproduktion

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.