Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Mastercard rullar ut "Priceless"-buss

Publicerad: 25 April 2013, 06:14
Uppdaterad: 15 Juli 2016, 09:03

Konceptet "Priceless cities" finns redan i städer som New York och Paris. Nu kommer Mastercard-konceptet till Stockholm.


Mastercard rullar ut en "Priceless bus" i Stockholm som en del av företagets globala koncept "Priceless cities" som nu kommit till Sverige.

"Upplevelse-bussen" som kommer åka längs linje två och fyra i Stockholm är lyxigt inredd med soffor, och "nästa hållplats"-rösten är ersatt med en barbershopkör.

Då och då stiger även oväntade kändisar på bussarna som började rulla under gårdagen.

– Premiärturen var fullsatt, gick jättebra, och var väldigt väl mottagen, säger Pernilla Winberg Babtist, marknadschef för Mastercard Norden till Dagens Media.

Första turen hade gäster som Lotta Lundgren och Christoffer Hiding som spelade låtar från sin nästa skiva.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Mastercards byrå Garbergs. Det huvudsakliga syftet är att skapa kännedom för "Priceless Stockholm".

– Bussen är ett väldigt bra verktyg  för att visa vad programmet innehåller, vilka partners vi har med och vilka upplevelser vi kan erbjuda.

Därutöver kommer kampanjen också att innefatta en chans att se Beyoncé med backstage-pass och upplevelser kopplade till den globala partnern UEFA Champions League.

– Vi vill komma in i konsumenternas vardag och bjuda på unika upplevelser, säger Pernilla Winberg Babtist.

Yours står för kampanjens digitala produktion medan White & White Event stod bakom eventproduktionen. Rippler står för kampanjens pr.

Arbetsgrupp Garbergs

Art Director: Sebastian Smedberg

Copywriter: Hampus Mattsson

Produktionsledare: Lotta Thunved

Projektledare: Pernilla Berg

Strateg: Joakim Landin

Technical designer: Niclas Bergström

Digital redaktör: William Löthman

Formgivare: Jessica Carenfelt, Marzena Langsdale

Sebastian Parkkila

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.