Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Masscreations första kampanj för Tradera har jakt i fokus

Tradera inleder sin största reklamsatsning någonsin.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 01 December 2015, 04:45
Uppdaterad: 09 December 2015, 10:14

Ämnen i artikeln:

MasscreationTradera

Nu släpps Traderas nya reklamkoncept "Happy Hunting". I den första kampanjen ställer sig företaget frågan: "Vad har jakt och auktioner gemensamt?" och vill med det påvisa hur mycket känslor som är lika inom de två fenomenen.

Därmed vill auktionssajten med sitt nya koncept lyfta nöjet i själva jakten. 

– Konceptet tar avstamp i det som skiljer Tradera från sina konkurrenter – jakten. I vår värld shoppar du med spänning oavsett om det är ett billigt fynd eller ett unikt märkesplagg, säger Marcus Almen, varumärkeschef på Tradera, i ett pressmeddelande.

Konceptet "Happy Hunting" är Traderas enskilt största reklamsatsning och kampanjen kommer gå i dagspress, stortavlor och reklamfilm på både tv och bio.  

Det är även den första kampanjen tillsammans med Masscreation som vann Traderas pitch under sommaren.

Ämnen i artikeln:

MasscreationTradera

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.