Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Masscreations första kampanj för Nordicbet

Reklambyrån Masscreation förlorade uppdrag för Svenska Spel, men vann i gengäld Nordicbet. Nu släpps den första kampanjen.


Publicerad 2014-01-23 06:34
Uppdaterad 2015-12-06 12:50

Ämnen i artikeln:

Masscreation

Dela artikeln:

Kampanjen har temat ”Andra chansen” och det är också namnet på Nordicbets nya tilläggsspel. Spelet bygger på att alla sportspelare får en chans att, i samma match, vinna tillbaka sina pengar på en annan händelse om de förlorar.

– Våra spelare lämnar väldigt lite åt slumpen. Men oavsett hur hårt man studerar spelsystem, avslutsprocent och domarens psyke går det orättvist nog åt skogen ibland. Den orättvisan försöker vi minimera genom att ge bets som spruckit en andra chans, säger Magnus Alebo, marknadschef på Betsson Group som driver Nordicbet, i ett pressmeddelande.

Kampanjen rullar i Sverige, Norge och Danmark.

Reklambyrå: Masscreation

Uppdragsgivare: Magnus Alebo, marknadschef Betsson Group.

Produktionsbolag: Film de Liberté

Regissör: Markus Johnson

Producent: Anders Eklund

After Effects: Syndicate

Media: Vizeum i Sverige och Norge, OMD i Danmark

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.