Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 23 januari 2014, 06:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:50
Reklambyrån Masscreation förlorade uppdrag för Svenska Spel, men vann i gengäld Nordicbet. Nu släpps den första kampanjen.
Ämnen i artikeln:
MasscreationKampanjen har temat ”Andra chansen” och det är också namnet på Nordicbets nya tilläggsspel. Spelet bygger på att alla sportspelare får en chans att, i samma match, vinna tillbaka sina pengar på en annan händelse om de förlorar.
– Våra spelare lämnar väldigt lite åt slumpen. Men oavsett hur hårt man studerar spelsystem, avslutsprocent och domarens psyke går det orättvist nog åt skogen ibland. Den orättvisan försöker vi minimera genom att ge bets som spruckit en andra chans, säger Magnus Alebo, marknadschef på Betsson Group som driver Nordicbet, i ett pressmeddelande.
Kampanjen rullar i Sverige, Norge och Danmark.
Reklambyrå: Masscreation
Uppdragsgivare: Magnus Alebo, marknadschef Betsson Group.
Produktionsbolag: Film de Liberté
Regissör: Markus Johnson
Producent: Anders Eklund
After Effects: Syndicate
Media: Vizeum i Sverige och Norge, OMD i Danmark
Ämnen i artikeln:
Masscreation