Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Masscreation bakom årets tråkigaste kampanj

Publicerad: 24 maj 2016, 13:34
Uppdaterad: 24 maj 2016, 13:57

Jetpak betonar sitt punktlighetslöfte – med en tvist.


Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

Jetpak lanserade i dagarna "Tålamodsexperimentet", en sajt och kampanj framtagen av Masscreation, där besökare ska kunna testa sitt tålamod. Detta med hjälp av filmer som ska illustrera typiskt tråkiga saker.

Filmerna på sajten är timslånga och visar, i realtid, färg som torkar, en blomma som vänder sig mot solen samt ett timglas som rinner. På sajten finns även en timer som räknar tittarens tid och tålamod.

Som indragare till dessa "långfilmer" har man skapat filmtrailers, likt pre-rolls, som är mer spännande än själva filmen. Där lockar man med skräckfilmen ”House of the drying paint”, katastrofilmen ”Dull Impact” och den romantiska komedin ”The turning flower”.

– Det kan låta konstigt, men det har varit svinroligt att göra tråkiga grejer. Jetpak är verkligen modiga som vågar ta sin kommunikation så här långt, säger Henrik Levahn kreativ strateg på Masscreation i ett pressmeddelande.

Jetpak vill med kampanjen betona sitt punktlighetslöfte som man förra året började kommunicera ut, där deras slogan var ”8.15- Inte någon gång mellan 8 och 15”.

Ebba Elfstrand

Ämnen i artikeln:

MasscreationKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.