Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Martina Bonnier hjälper Specsavers

Publicerad: 20 Maj 2014, 06:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:37

Väljer ut tolv bågar och lånar ut sitt namn till serien Summer Styles.


Ämnen i artikeln:

Damernas VärldSpecsavers

Martina Bonnier är chefredaktör för Damernas Värld och har även skrivit modeböckerna "Fashionista" och "Obsession". Hon pekas ofta ut som mode-Sveriges mäktigaste.

Nu har hon, för Specsavers räkning, tagit fram ett dussin glasögonbågar till företagets sommarkampanj, som startar denna vecka.

Bågarna kommer från bland anant Karl Lagerfeld, Replay och Osiris.

Specsavers och Damernas Värld har från och med i år ett större samarbete. Glasögonföretaget är partner till tidningens modegala Guldknappen, som hålls i augusti.

Och Martina Bonnier sitter med i juryn i Specsavers tävling "Årets glasögonbärare".

Sommarkampanjen, som blir det tredje samarbetet mellan parterna, handlar om att föra in modet i Specsavers varumärke.

– Ett viktigt fokus för oss är att satsa på mode. Vi är starka på produkt och pris. Men vi vill ha fler associationer till vårt varumärke. Det har tidigare inte pratats så mycket mode kring oss, säger Claudia Nilsson, Specsavers pr-manager, till Dagens Media.

För ett år sedan lanserade den danska fotomodellen Helena Christensen en sommarkollektion i samarbete med Specsavers.

Den kampanjen var mycket lyckad och är anledningen till att konceptet nu lever vidare, säger Claudia Nilsson.

– Kampanjen med Helena Christensen gick väldigt bra. Vi sålde väldigt bra och fick mycket uppmärksamhet.

Kampanjen, som är framtagen av Specsavers in house-byrå Creative, kommer främst att köras inne i företagets 112 svenska butiker. Samt digitalt; på hemsida och i sociala medier.

Specsavers, som internationellt har mer än 1 600 butiker, etablerade sig i Sverige 2004.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Damernas VärldSpecsavers

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.