Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Marknadscheferna som vann en halv miljon hos Jernhusen

Publicerad: 28 September 2015, 12:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Rusta, Svenska Spel och Tele 2 kammar hem vinsten i Jernhusen Medias offensiv mot marknadschefer.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen

I slutet av augusti inleddes Jernhusens Medias audition-tävling för marknadschefer och i dag har reklamfilmen premiär där de vinnande reklamköparna spelar sig själva.

Tävlingen lockade 44 personer att nominera sig själv eller någon annan. De tre utvalda vann förutom varsin roll i filmen också medieutrymme för en halv miljon på centralstationerna i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Jag är mycket imponerad av dels modet att ställa upp i vår reklamfilm men framför allt av deras prestationer, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media, i ett pressmeddelande.

De tre utvalda marknadsprofilerna har nu varit skådisar under några tidiga morgontimmar i Malmö, Göteborg och Stockholm.

– Jag blev både överraskad och glad över de fina nomineringarna jag fått i Jernhusen Medias tävling. Det är ett kul grepp från deras sida och jag tror att många marknadschefer fick upp ögonen för dem. De fick min attention, minst sagt, säger Linda Estentahl, marknadschef på Rusta, i pressmeddelandet.

I januari 2016 kommer de vinnande varumärkenas egna kampanjer rullas ut på stationer över hela landet. Reklamfilmen är producerad av reklambyrån Klapp.co med regissören Ola Mork.

LÄS ÄVEN:

Här är de tre vinnarna:

• Linda Estenthal, marknadschef på Rusta.

• Charlotte Burlin, marknadschef på Turspel, Svenska Spel.

• Karl Skoog, Brand Engagement Manager på Tele2.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Jernhusen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.