Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Marknadschefen: "Ett enkelt beslut att ta tillbaka Robert"

Publicerad: 23 September 2015, 08:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:51

Elisabet Åkerhielm om draget att låta Boxer-Robert göra comeback i reklamen.


Ämnen i artikeln:

BoxerBoxer-Robert

Robert blev en välkänd karaktär när han lärde svenska folket om digital-tv som reklamkaraktär för Boxer, för att sedan ganska plötsligt försvinna från tv-rutan.

Nu gör han comeback i kampanjen ”Bobby’s back!” när bolaget utökar sitt koncept.

– Det var ett enkelt beslut att ta tillbaka Robert. Vi har landat i ett nytt koncept där vi kämpar för tittarnas frihet och tyckte att det var dags för Robert att återkomma i rollen som frihetskämpe, säger Elisabet Åkerhielm, marknadschef på Boxer till Dagens Media.

Boxers utökade erbjudande bygger på tre förändringar som ska förenkla för tittarna genom att göra det möjligt att titta på tv på fler enheter, att slippa startavgift på alla basabonnemang och ge möjligheten att köpa abonnemang utan bindningstid.

Elisabet Åkerhielm berättar att man kommer att fortsätta jobba med det nya frihetskonceptet.

– I rollen som marknadschef tycker jag att det absolut roligaste är att det inte är en kosmetisk förändring vi gör, utan vi förnyar oss i grunden som företag, vilket vi vill visa med Roberts comeback. Han är en karaktär som är lätt att identifiera sig med, han tycker att saker och ting ska vara enkelt, att underhållning inte ska vara bindande och har en humoristisk glimt som är väldigt uppskattad.

Hur kommer det sig att Robert försvann ett tag?

– Han behövde ta en paus för att hämta inspiration i Kalifornien. Där har han bland annat besökt Hollywood för det härliga innehållet och Silicon Valley för all ny teknik och tagit med sig kunskap om vad tittaren behöver. Vi kommer relativt snart berätta mer om vad Robert har gjort och varför, så att man förstår hela storyn.

Det är Boxers nya byrå CP+B Scandinavia som ligger bakom kampanjen ”Bobby’s back!”, som hade premiär i går.

LÄS ÄVEN:

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

BoxerBoxer-Robert

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev