Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Marc O’ Polo lanserar butiksmagasin

Publicerad: 3 Augusti 2011, 11:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Svenska Marc O’ Polo följer trenden och startar en egen kampanjtidning. Det första numret kommer till hösten.


Marc O’ Polo lanserar en ny kampanjtidning med namnet Marc O’ Polo Journal. Den ska komma ut en gång per säsong i samband med att kollektionen släpps och distribueras genom butikerna.

Joel Berg är creative director för tidningen och Mattias Karlsson står för styling. Fotograf är Daniel Jackson.  

Marc O’ Polo har valt att arbeta med okonventionella modeller i i kampanjen, som Dree Hemingway, Michael Laurence och Emma Balfour.

– Vår nya kampanj presenterar essensen av Marc O’ Polo, en vardaglig, urban livsstil full av individualitet och insikt, säger Christof Macke, marknadschef för Marc O’ Polo, i ett pressmeddelande.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.