Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Marbodal tar hjälp av trendenser.se

Publicerad: 9 Juli 2012, 08:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:16

Marbodal har tillsammans med bloggaren Frida Ramstedt och hennes läsare tagit fram boken "Livet i köket", som ska hjälpa Marbodal att nå nya målgrupper.


Ämnen i artikeln:

Prat PR

"Livet i köket" är en bok med kökstips som är framtagen av inredningsbloggaren Frida Ramstedt på Trendenser och hennes läsare. Hon har låtit bloggare och läsare skicka in olika tips, vilka sedan har samlats i en 28 sidor lång bok som tagits fram tillsammans med Marbodal.

Tanken är att boken ska skapa uppmärksamhet för Marbodal i sociala medier.

– Vi tänkte att det var intressant att göra ett projekt ihop med Frida Ramstedt och prova att nå ut till en ny grupp via sociala medier och då lät en inspirationsbok som skapas tillsammans med hennes läsare intressant. Hon la ut en uppmaning på sin blogg och sedan tog boken form, säger Johanna Wirsén, kommunikationschef på Marbodal.

Boken skulle från början vara tillgänglig för beställning på Marbodals sajt, men istället finns den nu tillgänglig att ladda ner som PDF.

– Vi har lagt upp den på vår hemsida så att man kan ladda ner och bläddra. Vi skulle ha lagt upp den för beställning på vår sida, men beslutade oss för att inte göra det. Det har berott på hur intresset ser ut, säger Johanna Wirsén.

Hur har intresset för boken sett ut än så länge?

– Inom koncernen har man tyckt att det har varit ett roligt projekt och en inspirerande idé, sedan har vi märkt av intresset på bloggar och så och det var god uppslutning på releasefesten för boken. Intresset för den har varit stort, mycket på grund av Frida Ramstedts namn, hon är ju känd inom bloggsfären.

Varför blev det en bok med kökstips, Frida Ramstedt är ju inredningsbloggare?

- Vi jobbar med ju med kök, och vi ville ha något som har anknytning till detta. Vi tyckte också att det fanns en naturlig koppling till att umgås i köket och laga mat tillsammans och ville ha in den biten. Sedan finns det ju lite inredning också, men inte bara.

Pr-byrå för boken är Prat PR.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Prat PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.