Marabou låter vloggare bygga chokladhus i ny julkampanj

Marabou bygger vidare på förra årets kampanj – vill att alla ska bygga chokladhus.

Förra julen introducerade Marabou chokladhuset – ett alternativ till det traditionella pepparkakshuset och ett sätt att göra mjölkchokladkakor relevanta under en period där försäljningen normalt dalar i skuggan av säsongsprodukter.

Kampanjen blev enligt företaget en försäljningsframgång och i år tar Marabou chokladhuskampanjen ytterligare några steg längre. Bland annat låter man flera YouTube-profiler inom Splay-nätverket skapa egna chokladhus. Först ut är Tova Helgesson som gjort videon "Marabou har hört mina böner!! The MarabouChokladhus tag".

Marabou satsar även på Facebook-annonsering och TV-sponsring i TV4:s och MTG:s jultablåer.

– Marabou är ett folkligt och älskat varumärke, och idén till chokladhuset föddes när vi sökte efter ett kreativt sätt att göra även Marabous bassortiment till en given del av julfirandet. I år bygger vi vidare på vad vi ser är början på en trend, och utökar chokladhuset från att vara en renodlad butikskampanj till något vi nu även stöttar via PR och media; TV och digitalt, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig för Marabou i ett pressmeddelande.

Företaget har även stöttat ICA Maxi Skövde med choklad och konstruktionshjälp för att bygga Sveriges största chokladhus i deras butik.

Publicerad 2015-11-18 05.33Uppdaterad 2016-05-11 12.40

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: