Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Marabou bakom Tommy Nilssons Black

Publicerad: 19 Mars 2013, 06:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Det är chokladvarumärket Marabou som står bakom Tommy Nilssons omtalade namnbyte till Black.


Ämnen i artikeln:

Marabou

" Black är mer än ett namn. Det är ett state of mind. Lite tuffare. Lite mörkare. Lite hårdare”.

Så beskrev Tommy Nilsson själv namnbytet som blev en av gårdagens största snackisar – den folkkäre sångarens comeback som svår tuffing under det nya artistnamnet "Black".

I en musikvideo med Tommy Nilsson på kampanjsajten blacktheartist.se visar det sig att det är Marabou som står bakom pr-kuppen.

Syftet har varit att lansera den nya smaken Marabou Black saltlakrits.

Marabous reklambyrå är Forsman & Bodenfors.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Marabou

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.