Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Mapei gör reality-tv med Volvo

Publicerad: 9 juni 2015, 10:38
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:59

Volvo Lastvagnar gör reality-tv tillsammans med artisten Mapei.


Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Nio dagar. En road-trip. Det är utgångspunkten i Volvo Lastvagnars nya tv-serie Reality Roads. I serien får tittarna följa den svensk-amerikanska artisten Mapei genom Europa där hon ska spela in en musikvideo till sin nya låt "Million ways to live" som skrivits specifikt för kampanjen, tillammans med regissören Liza Minou Morberg.

Med på resan är också "Epic Split"-föraren Jens Karlsson, dvärgschnauzern Sushi och en specialinredd Volvo FH.

– Vi försöker alltid hitta nya spännande sätt att kommunicera och skapa intresse för våra lastbilar och vårt tjänsteutbud på ett underhållande sätt som kan ha hög relevans mot vår huvudmålgrupp som är latsbilsköpare, men också för allmänheten, säger Per Nilsson, global pr-chef på Volvo Lastvagnar, till Dagens Media.

Serien, som har tagits fram tillsammans med Forsman & Bodenfors, kommer att sändas i åtta avsnitt, tre åt gången, varje torsdag med start den här veckan. Tanken är att filmerna ska spridas via Youtube och på Volvo Lastvagnars egen sajt.

Under resans gång kommer Mapei få bekanta sig med lastbilsvärlden, bland annat när hon är med under ett lastbilsstunt i Berlin.

– Hon passar bra in i serien och i det koncept vi har. Kontrasterna ger dynamik i serien och hon var väldigt positiv till att vara med. Det här är en global kampanj och Mapei är ju uppvuxen i USA, så det passar bra. Vad vi vet är det inget annat företag som har gjort reality-tv i marknadsföringssammanhang innan. Och det är ganska få som gör det på global nivå överhuvudtaget, säger Per Nilsson.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Volvo Lastvagnar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev