Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Måns Herngren bakom Hemmakvälls reklamfilmer

Publicerad: 25 Juni 2013, 06:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:41

Tillsammans med Måns Herngren har kommunikationsbyrån South producerat butikskedjan Hemmakvälls nya reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

FLX

Efter en nationell pitch blev det Malmöbyrån South som fick uppdraget att ta fram en ny kommunikationsplattform för butikskedjan Hemmakväll.

Nu presenteras resultatet i form av tio reklamfilmer, varav de första två släpps i SBS kanaler under vecka 26.

I de nya reklamfilmerna hyllas butikskedjans hjältar.

– Hemmakvälls personal är extremt kunnig och passionerad inom sina specialområden som kan vara allt från turkisk peppar eller grillchips till postapokalyptisk science-fiction, säger Andreas Pitlik, projektledare på South i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– Det är kunskaper som är mycket högt rankade i företaget, men som skulle kunna ge upphov till vissa konflikter i andra yrkesroller.

Filmerna är regisserade av Måns Herngren för produktionsbolaget FLX.

Utöver reklamfilmerna har South tagit fram ett nytt manér för butikskommunikation, kundtidning och rekryteringstester.

Se filmerna här:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/p3QyWAJQQpA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/WUMniyhxIaY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Gänget bakom filmerna:

South:

Strategisk Projektledare: Andreas Pitlik

Planner: Eva Nordholm

CD: John Schoolcraft

Copy: David Birde

AD: Mats Tejre / Patric Chan

Grafisk Design: Tommy Lampinen

Original: Caroline Hedetoft

Produktionsledare: Evelina Johansson

FLX

Regi: Måns Herngren

Manus: Niclas Carlsson

Exc producent: Cornelia Opitz

Producent: Cissi Hall

Fotograf: Jonas Alarik

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

FLX

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev