Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Människor samlas kring musiken i Sonos jul

Publicerad: 30 november 2017, 06:00
Uppdaterad: 29 november 2017, 14:56

Sonos julkampanj är regisserad av Grammy-vinnaren Jason Koenig, känd för sina musikvideos för bland annat Ed Sheerhan och Macklemore.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Efter att tidigare i höstas ha visat hur den trådlösa högtalaren Sonos One kan fungera som en humörförändrare, vill nu Sonos visa hur samma stämning kan appliceras på julens högtider i sin nya kampanjfilm "A Very Sonos Holiday".

– Med den här filmen sätter vi konceptet i en högtidskontext och visar hur Sonos system kan förändra hela ditt hem på en sekund, inte bara ett rum eller en enhet. I det här fallet ger den rätta låten liv till hela hemmet, säger Ninni Lindertz, nordisk marknadschef på Sonos, i ett pressmeddelande.

Den nya filmen uppvisar flera generationer och kulturer som firar jul tillsammans. Till en början håller alla på med sitt – scrollar på en skärm eller sover, men när en familjemedlem använt högtalarens röststyrningsfunktion för att spela Dee- Lites "Groove is in the heart", kan ingen motstå att börja dansa. Slutligen samlas alla i familjen för en gemensam koordinerad dans innan de sätter sig ner för att äta julmiddag.

Filmen är regisserad av Grammy-vinnaren Jason Koenig, känd för sina musikvideos för bland annat Ed Sheerhan och Macklemore. 30- och 60 sek filmerna kommer rullas ut som pre-rolls på Youtube, bio och TV4 Play lagom till att julens högtider drar igång.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.