Människor samlas kring musiken i Sonos jul

2017-11-30 07:00  

Sonos julkampanj är regisserad av Grammy-vinnaren Jason Koenig, känd för sina musikvideos för bland annat Ed Sheerhan och Macklemore.

Efter att tidigare i höstas ha visat hur den trådlösa högtalaren Sonos One kan fungera som en humörförändrare, vill nu Sonos visa hur samma stämning kan appliceras på julens högtider i sin nya kampanjfilm "A Very Sonos Holiday".

– Med den här filmen sätter vi konceptet i en högtidskontext och visar hur Sonos system kan förändra hela ditt hem på en sekund, inte bara ett rum eller en enhet. I det här fallet ger den rätta låten liv till hela hemmet, säger Ninni Lindertz, nordisk marknadschef på Sonos, i ett pressmeddelande.

Den nya filmen uppvisar flera generationer och kulturer som firar jul tillsammans. Till en början håller alla på med sitt – scrollar på en skärm eller sover, men när en familjemedlem använt högtalarens röststyrningsfunktion för att spela Dee- Lites "Groove is in the heart", kan ingen motstå att börja dansa. Slutligen samlas alla i familjen för en gemensam koordinerad dans innan de sätter sig ner för att äta julmiddag.

Filmen är regisserad av Grammy-vinnaren Jason Koenig, känd för sina musikvideos för bland annat Ed Sheerhan och Macklemore. 30- och 60 sek filmerna kommer rullas ut som pre-rolls på Youtube, bio och TV4 Play lagom till att julens högtider drar igång.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt