Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Mannen från Tre tar upp kampen

Nu sjösätter Tre kampanjen "Sparkampen", som ska illustrera att kunderna kan spara pengar genom att använda operatörens mobiltelefoni.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 04 September 2012, 13:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:12

Ämnen i artikeln:

McCannTre KronorAcneSociety 46TV4

Kampanjen går främst digitalt på en kampanjsajt där besökarna kan se operatörens olika sparpaket och också delta i en tävling.

– Kampanjen handlar våra olika former av mobiltelefoni som kan spara pengar åt svenska folket. På kampanjsajten kan man se hur mycket pengar man sparar, säger Gina Azaric, marknadschef för privatmarknaden hos Tre, till dagensmedia.se.

Tävlingen innebär att användarna kan ladda upp en bild på sig själv och ett mynt och sedan dela denna via Instagram eller Facebook. Vinnarna i kampanjen får en smartphone.

Kampanjen uppmärksammas genom en kampanj som går i tv, digitalt, utomhus och i print. Tv-reklamen bygger på Tres manér med mannen från Tre som utmanar de andra operatörerna.

- Vi försöker visa olika sätt att utmana de övriga operatörerna på, men på ett underhållande sätt. Denna gång utspelar sig filmen i vattenmiljö, säger Gina Azaric.

Filmen kommer att gå i samtliga av TV4-Gruppens och MTG:s kanaler. Enligt Gina Azaric har manéret bakom filmen redan blivit mycket omtyckt.

– Många mejlar och ringer och frågar vad han ska göra nästa gång. Det har blivit lite som en Bondfilm och det ska vara lite överraskande, säger hon.

Bakom kampanjen står reklambyrån McCann, det digitala produktionsbolaget Society 46 och produktionsbolaget Acne. Mediebyrå är Tre Kronor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.