Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Mannen från Tre gör modelldebut

Nu gör mannen från Tre sitt första framträdande som fotomodell. Syftet med den lite annorlunda annonsen är att föreställa honom som en modeikon.


Publicerad 2013-04-26 11:42
Uppdaterad 2015-12-06 13:47

Ämnen i artikeln:

Tre

Dela artikeln:

I dagens SvD-bilaga, A perfect guide, visar mobiloperatören Tre upp sin reklamkarraktär i ett modereportage.

– Vi vill att mannen från Tre blir en stilförebild. Fosco Giulianelli som spelar mannen är dessutom modebloggare så därför passar det extra bra att han gör modereportage, säger Erik Hörnfeldt, pr-ansvarig på Tre, till Dagens Media.

Och fortsätter:

– Mobilen kan vara en modeaccessoar. Tidigare har vi bland annat jobbat ihop med Prada och Roberto Cavalli som tagit fram modemobiler för vår räkning.

I reportaget gör mannen från Tre reklam även för andra varumärken, bland annat Eton och Oscar Jacobsson.

Kampanjen är ett samarbete mellan APG, Tres marknadsavdelning och Priest pr.

Frida Wickberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.