tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

"Många har reagerat hårt"

Publicerad: 31 augusti 2010, 08:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

En pr-kampanj från pr- och produktionsbyrån Musgrove & Friends fyller Stockholm med efterlysningar av ett barn.


AS

Ardalan Samimi


1 500 lappar som efterlyser ett nio månader gammalt barn har satts upp i Stockholm.

På dessa ges beskrivningen av barnet Deniz, som ”en nyfiken kille på 9 månader med mörkt hår och bruna ögon”.

Efterlysningen är dock en del i en pr-kampanj för boken ”Pappa älskar dig!” av Deniz pappa Ferat Korkmaz.

Boken är en självbiografi och handlar om författarens vårdnadstvist, som började 2006 när Deniz kidnappades av mamman till barnet, och pågår än i dag.

Bakom kampanjen står pr- och produktionsbyrån Musgrove & Friends, som med kampanjen vill väcka uppmärksamhet.

- Det är en väldigt allvarlig situation och vi vill verkligen få fram hur Ferat Korkmaz har känt under sin kamp. Vi tycker att det är ett bra sätt att få människor att förstå hans desperata kamp, säger Jeanette Ramnitz, presschef på Musgrove & Friends.

Trots den starka kampanjen har reaktionerna hittills varit främst positiva, menar hon.

- Många har reagerat hårt, men de säger att det kanske är det som krävs för att uppmärksamma händelsen.

På efterlysningarna finns också en webbadress som leder till bokens kampanjsida. Boken släpptes den 25 augusti.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev