Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Mando Diao kampanjar för Philips

Publicerad: 2 december 2014, 05:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

Film och uthomhuskampanj marknadsför trådlösa högtalare


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Under devisen ”Music wants to be free” sjösätter digitalbyrån River en ny kampanj för Philips nya högtalarsystem "Philips Spotify multiroom speakers".

Högtalarna kopplas upp direkt till Spotify-kontot via tjänsten Spotify Connect, utan omvägen via telefonen.

Att musiken på detta sätt "spränger gränser" är något som tas fasta på både i utomhuskampanjen och en en video tillsammans med rockgruppen Mando Diao och artisten Maipei.

Videon har regisserats av Åsa Riton på produktionsbolaget Camp David.

– Detta är den fjärde kampanjen vi producerar för Philips och den tredje som lanserats so far. Vi är stolta över den tydliga röda tråd som präglar all kommunikation som görs, hur det bygger en atmosfär och personlighet utan att kompromissa med ett tydligt avstamp i produkten och dess egenskaper, säger Oskar Elfner, projektledare på River i ett pressmeddelande.

Utomhuskampanjen sitter just nu uppe i Stockholms tunnelbana.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev