Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Malmö Aviation byter namn – till Bra

Publicerad: 22 Januari 2015, 08:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:16

Braathens Aviation slår samman alla sina varumärken – och har valt namnet Bra.


Malmö Aviation, Sverigeflyg, Gotlandsflyg och Kullaflyg ägs alla av Braathens Aviation.

Nu slås bolagets samtliga inriksflyg, som totalt har en marknadsandel på runt 30 procent av alla inrikesresor, samman under samma varumärke.

I dag presenteras det nya namnet – Bra, som är en förkortning av Braathens Regional Airlines. 

Samtidigt har Braathens också rekryterat en ny marknadschef, Jonas Levin, tidigare marknadschef på Kronans Droghandel.

Han har också ett förflutet på Ica och mobiloperatören Tre.

Tillsammans med Braathens strategichef Johan Kvist jobbar han sedan två veckor tillbaka med bolagets varumärke.

– Det är en jättespännande resa vi ska göra, säger Jonas Levin, och fortsätter: 

– Jag gillar verkligen ansatsen på Braathens, och jag har tidigare jobbat mycket med närhet till kund och lokalt entreprenörsskap, det här passar mig perfekt.

Johan Kvist, strategichef:

– Vi överväger att gå ut i en förlanseringskampanj, inför den stora lanseringen i höst. Det är en omfattande transformation av bolaget.

Hur har ni tänkt kring namnet Bra?

– Det ska ju vara ett namn som är lätt att uttalla, och ger positiva associationer. Vi blir Braathens Regional Airlines, som blir Bra.

Braathens arbetar med byrån Grow. Tidigare har de olika varumärkena jobbat med olika mediebyråer, nu kommer hela bolaget att samlas hos samma byrå.

– Vi håller på att fatta beslut om vilken mediebyrå vi ska jobba med, säger Johan Kvist.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.