Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Malena Ivarsson höjer potensen

Publicerad: 14 maj 2009, 08:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

I en kampanj av läkemedelsföretaget Eli Lilly åker experter i husvagn genom Sverige för att ge information om mannens sexuella hälsa. "Vi vill informera kring potensproblem", säger Eli Lillys marknadschef Elisabeth Jarvheden.


Turnén pågår mellan den 13 och 20 maj. Kampanjens slogan är "Mannens Bästa - Hälsa och potens genom hela livet" och riktar sig mot män med potensproblem och deras partners.

Kampanjen omfattar tre husvagnar som tar plats i sex städer i Sverige (Stockholm, Linköping, Jönköping, Malmö, Helsingborg och Göteborg). Där kan besökarna få stöd och råd kring manlig sexuell hälsa, från bland andra sexualrådgivarna Malena Ivarsson och Eddie Sandström. Där finns också broschyrer och annan informationsmaterial.

Läkemedelsföretaget Eli Lilly har bland annat potensmedicin Cialis i sin produktportfölj.

- Vi pratar inte om Cialis än. Framför allt vill vi upplysa om att det man kan köpa på Internet är inte riktiga läkemedel, säger Elisabeth Jarvheden.

Kampanjen innehåller också utomhusreklam, printannonser, en sajt och en blogg. Efter turnén i Sverige ska kampanjen fortsätta genom Europa.

- Vi har gjort någonting liknande förra året och vi fick väldigt bra respons. Det här är en fortsättning, säger Elisabeth Jarvheden.

Kampanjen genomförs i samarbete med eventbyrån Event Production.

Meike Büscher

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.