Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Malcolm B frontar kampanj för Axe

Publicerad: 20 April 2015, 10:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

I Axe:s och Sonys tävling ska deltagare göra covers. De som går till final får uppträda med artisterna.


Ämnen i artikeln:

AxeSony

I Axe:s nya kampanj får deltagare tävla om ett skivkontrakt och att stå på scenen tillsammans med Malcolm B, Andreas Moe och Cape Lion.

Samarbetet görs med Sony Music och är ett led i kampanjen för Axes nya produkt "Axe Black" där Axe siktar på en lite äldre målgrupp.

– Det viktigaste från vår aspekt var att hitta artister som tillsammans kan representera en bredd. De här aristerna kompletterar varandra bra, så det känns superkul, säger Camilla Adamsson, event och varumärkeschef på Sony Music, till Dagens Media.

Malcolm B:s "Vad du vill", Andreas Moes "Ocean" och Cape Lions "Called You Mine" är de låtar som deltagare ska spela in covers på och sedan ladda upp på Axe:s kampanjsajt. Därefter ska tre bidrag väljas ut till ett event där de får uppträda med sin låt tillsammans med originalartisten.

– Det känns viktigt att koppla ihop det digitala med att ha ett faktiskt event i slutet. Mycket av det vi gör kommer också att handla om kampanjsidan. Vi ska driva all trafik från sociala medier till den, säger Camilla Adamsson.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

AxeSony

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev