Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Malaco nöjda med Youtube-kampanjen

Med en dold kamera i butik nekar Malaco barn att handla godis på en tisdag. Godisföretaget är mycket nöjda med filmens spridning.

Malin Ljungberg


Publicerad: 06 November 2013, 12:39
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:57

Ämnen i artikeln:

Malaco

Som en del av de två år gamla reklamkoncepten, "Att vara vuxen har sina fördelar" och "Lördag hela veckan" har Malaco testat att kommunicera med en yngre målgrupp digitalt.

Efter att filmen har publicerats så har den spridit sig både på Facebook och Youtube. 11 619 delningar har gjorts och enligt Fredrik Sjöström, digital marknadschef för Cloetta som äger Malaco, har filmen blivit ett av de mest delade klippen i Sverige.

– Vi har fått massor av kommentarer och reaktioner. Det viktigaste av allt är delningarna, säger han.

Malaco ville skruva till sin marknadsföring och företaget är mycket nöjda över resultatet.

– Reklam på tv når mest ut till äldre. Vi ville nå den yngre målgruppen genom att gå digitalt, säger Annika Lundgren, marknadschef på Malaco.

Filmen har producerats i samarbete med King, Roots Film & Production samt Colony.

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/C0ZqnO4BGdg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ämnen i artikeln:

Malaco

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.