Kampanjer
Mäklare kampanjar med vardagsproblem
Publicerad: 1 februari 2012, 12:53
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34
Svensk Fastighetsförmedling lanserar fyra nya filmer signerade reklambyrån Blomquist.
MS
Martin Schori
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Vi behåller givetvis vårt framgångsrika kommunikationskoncept ”Från ett läge till ett annat” men med årets kampanj värmer vi varumärket ännu mer. På ett humoristiskt sätt lyfter vi fram vardagliga problem som många svenskar upplever när de går i sälj- eller köptankar, säger Peter Austler, marknadschef på Svensk Fastighetsförmedling, i ett pressmeddelande.
Mäklaren har tagit fram fyra reklamfilmer, och två av dem börjar gå på måndag. Målgruppen är "människor som söker förändring i sitt boende, oavsett om de ska sälja eller köpa".
Svensk Fastighetsförmedlings reklambyrå är Blomquist medan Folke Film producerat filmerna.
Arbetsgrupp:
Mikael Rubinsson, projektledare
Johanna Sund, copywriter
Sanna Viking, art director