onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Major Lazer och Bacardi i globalt samarbete

Publicerad: 17 januari 2017, 15:30
Uppdaterad: 17 januari 2017, 12:36

Bacardi inleder globalt samarbete med Major Lazer.

"The sound of rum" är namnet när Bacardi gör samarbete med dj-trion Major Lazer. "Jag tror att det här kan vara framtiden för musiksamarbeten", säger Zara Mirza chef för Creative Excellence på Bacardi.

Ämnen i artikeln:

Kampanj

HF


Under en ettårsperiod ska musiktrion Major Lazer och varumärket Bacardi samarbeta i kampanjen "The sound of rum".

Samarbetet innefattar event, unika musikerbjudande och utvecklingen av en begränsad upplaga av Bacardis rom.

För att marknadsföra den begränsade upplagan av romen kommer man spela in en kortare dokumentärfilm.

Varumärket och Major Lazer beskriver samarbetet som den perfekta matchningen.

– Vi utforskar alltid nya modeller, men med alla samarbeten så letar vi efter partners som kommer från liknande bakgrund och som har liknande ambitioner, säger Zara Mirza chef för Creative Excellence på Bacardi i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Kanske ännu viktigare, Major Lazer såg att vi närmar oss saker annorlunda – att söka efter kreativa bundförvanter – som i det här fallet har resulterat i "The sound of rum". Jag tror att det här kan vara framtiden för musiksamarbeten.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev