Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Magnums skattjakt fortsätter

Publicerad: 3 April 2012, 05:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Förra året gjorde Lowe Brindfors skattjakt för Magnum succé på webben. Nu kommer uppföljaren – Pleasure Hunt 2.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUnilever

Originalspelet av Magnum Pleasure Hunt, som går ut på att fånga in så många chokladbitar som möjligt, utspelade sig över hela internet – på sajter som bland annat Spotify och Youtube.

I den nya versionen‚ Magnum Pleasure Hunt 2 – Across the globe, har handlingen flyttats till storstäderna New York, Paris och Rio de Janeiro, genom Microsoft Streetview.

Lowe Brindfors skickade en fotograf som tog 6 500 stillbilder i New York, Paris och Rio. Sedan återskapades delar av varje stad in i minsta detalj i 3D.

Spelet lanseras samtidigt i 26 länder.

–Förväntningarna är höga eftersom den förra kampanjen fick så stor uppmärksamhet, säger Tina Jarlerud, projektledare på Lowe Brindfors.

Varumärken som Bvlgari, Quiksilver, KLM och Hotel Fasano i Rio dyker upp i spelet.

Lowe Brindfors och Unilever har även lagt till en social funktion – möjligheten för flera personer att spela mot varandra. Som tidigare har B-Reel producerat spelet.

Spelet är en del i lanseringen av nya Magnum-glassen Magnum Infinity.

Förra året spreds kampanjen snabbt viralt, men fick även hjälp av banners. Strategin är samma i år.

– Det finns många enheter i kampanjen. Vi blandar köpt och förtjänad media för att driva så mycket trafik som möjligt till sajten, och har gjort några skräddarsydda filmer som kommer att skickas till utvalda bloggare, säger Tina Jarlerud.

Nytt är dock ett liveevent, med en verklig skattjakt i Amsterdam den 22 april.

Blir det fler liveevent än det i Amsterdam?

– Det kan jag inte kommentera, säger Tina Jarlerud.

Arbetsgrupp.

Creative Director: Patrik Westerdahl och Petter Lublin

Copywriter: Henrik Haeger

Web Designer: Ellinor Bjarnolf och Rasmus Sjöborg

Strategy Director: Oscar Erlandsson

Projektledare: Tina Jarlerud

Digital Producent: Lisa Flacké och Sofia Jönsson

Produktionsledare: Jessica Nordlund och Emma Branting

Technical Producer: Tobias Löfgren

Produktion: B-Reel/B-Reel Films

Ljud: Plan8

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUnilever

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev