Magnum i rovdjurskampanj på Snapchat

För att nå ungdomar kör Magnum en kampanj på Snapchat.

Magnums reklambudskap kring säsongens glassnyheter bygger på att släppa fram rovdjuret i sig. Det har mediebyrån Mindshare tagit fasta på när kampanjen utformats för Snapchat, som har tagit fram en så kallad lens, specialeffekter, som matchar budskapet.

– Det bästa sättet att aktivera Snapchat-användarna är att anamma det beteende de är vana vid på plattformen. Genom att arbeta med en Snapchat-lens får vi ut vårt budskap på ett innovativt sätt och vi är glada att ha en så modig och framåtlutad kund som törs testa en så annorlunda grej som en Snapchat-lens tillsammans med oss, säger Damon Razazi, digitalt ansvarig för Unilever på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Snapchat-kampanjen stöttas även av influencer marketing på Instagram tillsammans med influencer-nätverket Cube.

Kampanjen rullar även i tv, på bio och utomhus.

Arbetsgrupp

Jon Hilander, Brand Manager Ice-cream, Unilever

Linda Landin, Marketing Manager Ice-cream, Unilever

Daniel Saberski, Nordic Media Director, Unilever

Robin Frenkel, Nordic Media Country Lead, Unilever

Niclas Jensell, Account Director, Mindshare

Pär Vedin, Solution Planner, Mindshare

Damon Razazi, Nordic Digital Unilever Lead, Mindshare

Camilla Thor, AVM Planner, Mindshare

Lovisa Hagängen, Projektledare, Cube

Cecilia Björck, Kundansvarig, Cube

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2016-05-23 06.13Uppdaterad 2016-05-23 06.14

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: