Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Mager utdelning för Sverige

Publicerad: 19 Juni 2012, 03:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:18

Svenska byråer har hittills vunnit 16 lejon i Cannes. Men ännu lyser de högsta priserna med sin frånvaro.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

I Promo & Activations har de svenska byråerna vunnit fem lejon, i PR blev det åtta stycken och i Direct tre lejon.

Detta trots att svenska byråer skickade in hela 79 bidrag i Promo, 54 bidrag i PR och hela 78 bidrag i Direct.

Byråernas vinster i Cannes Lions

Prime (3 silver, 1 brons)

DDB (1 silver, 3 brons)

Saatchi & Saatchi/MSL (3 brons)

Åkestam Holst (1 silver, 1 brons

Volontaire (1 silver)

Forsman & Bodenfors (1 silver)

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.