Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Magdalena Forsberg blir reklamprofil

Publicerad: 27 April 2010, 06:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Den sexfaldiga världscupvinnaren i skidskytte, Magdalena Forsberg, blir reklamprofil för Swegmarks sportbehåar.


Swegmark of Sweden äger varumärkena Salming och Abecita. De äger också behåföretaget Swegmark of Sweden som under sina 73 år på marknaden dock legat lågt marknadsföringsmässigt.

Nu ska det bli ändring på det.

Monica Sjösvärd, som med hjälp av profilen Carolina Gynning skakat liv i koncernsystern Abecitas varumärke, blir nu affärsområdeschef för Swegmark of Sweden. Återigen väljer hon att anlita en känd profil som hävstång i marknadsföringsarbetet.

– Magdalena är helt perfekt för oss. Hon representerar målgruppen, står för sunt leverne och är en person som ger järnet. Och framförallt tycker hon att det är roligt att göra det här, säger Monica Sjösvärd.  

Sedan ett halvår tillbaka har Swegmark of Sweden jobbat med att ta fram en ny varumärkesplattform.

– Den tidigare har varit svag, för att inte säga obefintlig. Tidigare var Swegmark of Sweden mest känt från postorderkatalogerna, nu är ambitionen att vi ska ta oss in hos sportkedjorna.

Kampanjen startar i butik under senhösten eller under början av 2011. Därefter följer en mediekampanj.

– Vi har en lång tidsplan och har avtal med Magdalena ett antal år framöver.

Swegmark of Sweden jobbar tillsammans med Vox PR.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.