Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Mads Mikkelsen tar över Expressen.se

Fritidsresor har i dag en massiv takeover i form av en reklamfilm på Expressen.se. I filmen syns researrangörens affischnamn Mads Mikkelsen.

Martin Schori


Publicerad: 19 Augusti 2010, 08:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:42

Ämnen i artikeln:

Expressen.seExpressenFritidsresor

– Det är första gången vi gör en sådan här stor lösning, säger Anna Roos, storkundssäljare på Expressen.se.

Takeovern är en del i en av Fritidsresors största kampanjer någonsin, för sina Thailandsresor. Filmen med den danska stjärnan visas även i tv.

– Det är roligt att kunna göra något så här stort med ett sådant snyggt material och dessutom vid den här tidpunkten, när många är tillbaka från semestrarna och kanske har börjat drömma sig bort igen, säger Anna Roos.

Hur ofta kan man ha en så här pass synlig takeover innan läsarna reagerar?

– Jag tror inte att man ska ha det för ofta för då vänjer man sig. En sådan här lösning ska väcka uppmärksamhet. Det ska inte vara korv och mackaroner, det ska vara finmiddag.

Anna Roos tror inte heller att formatet lämpar sig för alla annonsörer.

– Vi tycker att resa och semestrar är mysigt. Jag vill inte peka ut någon annan bransch som motpol men det kanske inte passar alla.

Hur mycket kostar det här?

– Det är svårt att säga eftersom det är en del i ett stort samarbete i samband med deras kampanj.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.