Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

"Made By Sweden" tredje mest delade svenska reklamfilmen någonsin

Publicerad: 30 januari 2014, 12:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:49

Sedan den lanserades har Volvos reklamfilm med Zlatan Ibrahimovic delats nära 190 000 gånger.


Ämnen i artikeln:

Zlatan IbrahimovicForsman BodenforsVolvo

Det är social video-byrån Unruly Media som sammanställt statistiken som visar att Forsman & Bodenfors-producerade "Made By Sweden" delats hela 189,670 gånger sedan den lanserades i lördags.

Det gör att Volvos senaste reklamfilm är den tredje mest delade reklamfilmen i Sverige någonsin – trots att den bara har varit tillgänglig i sex dagar.

"Made By Sweden" ligger dock långt efter Forsman & Bodenfors hyllade reklamfilm "The Epic Split" för Volvo Lastvagnar, där actionskådisen Jean-Claude Van Damme medverkar.

Den har delats hela 3,077,872 gånger sedan den släpptes vilket gör att "The Epic Split" är den mest delade reklamfilmen någonsin.

– Dock ska man komma ihåg att den var ämnad för global spridning och har haft en större spelmarknad. Vi har inkluderat den över de svenska reklamfilmerna för att det är en svensk annonsör och svensk reklambyrå som ligger bakom den, säger Unruly Medias managing director Lance Traore till Dagens Media och fortsätter:

– Det är framför allt Forsman & Bodenfors pr-arbetete som är väldigt imponerande när det gäller båda kampanjerna. Det märks att de har tänkt på både reklam- och pr-biten från idéstadiet och genom hela projektet.

På plats två av de mest delade svenska reklamfilmerna ligger Abby Norms "Photoshop Live Street Retouch Prank" som delats 775,282 gånger.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev