Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 29 juni 2015, 12:54
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:56
Statsminister Stefan Löfven håller inte vad han lovar i sina Almedalstal, menar Moderaterna i en kampanj i sociala medier.
Inför statsminister Stefan Löfvens tal i Almedalen ikväll passar Moderaterna på att genomföra en blixtkampanj i sociala medier.
Moderaterna har tittat på Stefan Löfvens tre senaste tal i Almedalen och låtit de granskas av oberoende källor – och kommit fram till att statsministern inte håller vad han lovar.
– Han har lovat att ta itu med arbetslösheten, att få till ett frihandelsavtal, att bygga bostäder, att avskaffa den andra sjuklöneveckan. Vi vill uppmärksamma hans löftesbrott, säger Per Nilsson, kommunikations- och analyschef på Moderaterna.
Kampanjen drar igång strax före Stefan Löfvens tal idag och ska spridas på Twitter, Facebook och Instagram.
– Vårt huvudbudskap är ”Kan man verkligen lita på Stefan Löfven?”. Förtroendet för politiker handlar i grunden om huruvida man kan lita på dem, så det här är viktigt att uppmärksamma.
Per Nilsson tror på en stor spridning.
– Det går ju inte att säga hur stor spridning en kampanj kan få, men vi hoppas på mycket uppmärksamhet under talet.