Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kampanjer

M trycker till Löfven i blixtkampanj

Statsminister Stefan Löfven håller inte vad han lovar i sina Almedalstal, menar Moderaterna i en kampanj i sociala medier.


Publicerad 2015-06-29 12:54

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:

Inför statsminister Stefan Löfvens tal i Almedalen ikväll passar Moderaterna på att genomföra en blixtkampanj i sociala medier.

Moderaterna har tittat på Stefan Löfvens tre senaste tal i Almedalen och låtit de granskas av oberoende källor – och kommit fram till att statsministern inte håller vad han lovar.

– Han har lovat att ta itu med arbetslösheten, att få till ett frihandelsavtal, att bygga bostäder, att avskaffa den andra sjuklöneveckan. Vi vill uppmärksamma hans löftesbrott, säger Per Nilsson, kommunikations- och analyschef på Moderaterna.

Kampanjen drar igång strax före Stefan Löfvens tal idag och ska spridas på Twitter, Facebook och Instagram.

– Vårt huvudbudskap är ”Kan man verkligen lita på Stefan Löfven?”. Förtroendet för politiker handlar i grunden om huruvida man kan lita på dem, så det här är viktigt att uppmärksamma.

Per Nilsson tror på en stor spridning.

– Det går ju inte att säga hur stor spridning en kampanj kan få, men vi hoppas på mycket uppmärksamhet under talet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.