Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

(M):s slutspurtskampanj

Publicerad: 15 September 2010, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:39

Med endast ett par dagar kvar till valet har en stor del av väljarna ännu inte bestämt sig för vilket block som ska få deras röst. Moderaterna satsar nu på att övertyga tidigare (S)-väljare.


Ämnen i artikeln:

Valet 2010ModeraternaPer SchlingmannAlliansenStoråkers McCannSocialdemokraterna

– Det är nu på slutet, när mediebevakningen är som störst, som vi har störst chans att nå dem som inte är så politiskt intresserade, säger Pär Henriksson, kommunikationschef på Moderaterna.

På en pressträff på onsdagen presenterade Moderaterna nya valaffischer.

– En mycket viktig del i vår strategi är att tydliggöra den nya fråga som väljarna nu har att ta ställning till. Ska Sverige få en stark, ansvarsfull majoritetsregering eller hamna i ett oklart parlamentariskt läge med svårigheter att regera landet? skriver Moderaterna i ett pressmeddelande.

Målgruppen är osäkra väljare och precis som i tidigare kampanjer riktar man in sig på de som tidigare röstat på Socialdemokraterna. Kampanjen är framtagen i samarbete med Storåkers McCann.

Läs mer om partiernas slutspurt och deras medieval i DM Plus.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.