Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

(M) lägger 60 miljoner på kampanjen

Publicerad: 12 Augusti 2010, 07:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:42

Moderaterna vill inte längre ses som det "nya arbetarpartiet". "I dag talar vi om det enda arbetarpartiet", säger partisekreterare Per Schlingmann, som i dag presenterade Moderaternas valkampanj.


Ämnen i artikeln:

ModeraternaPer SchlingmannAlliansenSocialdemokraterna

I dag presenterade Moderaterna sin valkampanj. Presskonferensen drog igång exakt en timme före Socialdemokraterna skulle samla pressen för att presentera sin kampanj.

– Ansatsen i hela vår kampanj är ”Framåt tillsammans”, säger partisekreteraren Per Schlingmann.

Han presenterade fem affischer som är framtagna av partiets reklambyrå Storåkers McCann.

”Bara ett arbetarparti kan fixa jobben”, är ett av budskapen.

– Vi fokuserar precis som tidigare på jobben men skillnaden är att vi 2006 pratade om ”det nya arbetarpartiet” medan vi i dag talar om ”det enda arbetarpartiet”, säger Per Schlingmann.

Kampanjen riktar i sig på att ta väljare från Socialdemokraterna. Partiet ska satsa stort på personliga möten och målet är att träffa 300 000 väljare fram till valdagen. Att moderaterna är partiet som satsar på jobben, skola och trygghet ska hamras in i svenskarnas medvetanden.

Budgeten för kampanjen är 60 miljoner kronor, runt 20 miljoner mer än under den förra valrörelsen.

– Vi har fått större partistöd eftersom vi är större, säger Per Schlingmann.

Vilket parti har bäst kampanj? Rösta i spalten till höger.

Martin Schori

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.