Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

M&C Saatchi möter Perfect Fools

Publicerad: 10 Juli 2013, 06:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:40

I den sista ordinarie matchen i DN Reklamcupen drabbar M&C Saatchi smman med Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenPerfect FoolsM C Saatchi

I dagens DN reklamcup-match tävlar M&C Saatchi med sin annons för LG:s tvätt- och torkmaskinserie som anpassar tid och energiförbrukning efter tvättens vikt.

Så här säger Sebastian Bengtsson, produktspecialist på LG om annonsen:

"För många hushåll är tid en knapp resurs, och att tvätta är helt enkelt inte särskilt roligt. Det känns därför extra spännande att kunna erbjuda konsumenterna en kombimaskin med en rad smarta valmöjligheter beroende på vad och hur mycket som ska tvättas och torkas samt hur mycket tid man har - utan att behöva släppa på den viktiga miljöaspekten."

Motståndaren är Perfect Fools med sin annons för mobiloperatören Fogg Mobile.

Så här säger byrån om sin annons:

"Med ett Fogg-kort behöver du inte oroa dig för roamingkostnader när du är utomlands och använder dina favorittjänster. Vi bevisade det med twitterduvor senast och nu är det SoundClouds tur. En specialskriven låt av musikern och producenten Prova skapar den ikoniska stadssiluetten av London med ljudvågor i Soundcloud. Annonsen kommer till liv i mobilen där du kan lyssna på låten och se hur The Shard "låter". Att göra en annons som fortsätter i din mobil kändes helt rätt för en internettjänst som Fogg."

Helen Preutz


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.